Ahad, 7 Mac 2010

merepek lagi.

again..
tadi kawan aku,sitti Mariam Nunurung sakit bahagian perut dan di syaki appendix..
tapi selepas di buat ujian,its negative!!
syukur...
doc cakap mungkin muscle pain..aktif sangat berjalan..
erm...
aku pernah jadi macam 2..
time tu aku kat Kem PLKN De'Bana Jempol N9...
yang aku ingat aku mula sakit lepas game bola tampar antara kompeni..
sakitnye hanya Tuhan yang tahu...
tapi yang sakitnya hanya bahagian kiri..dan kaki kiri aku mula hilang fungsi...
aku mula jalan macam orang tempang..serius..time tu sakit sangat..bila aku try langkah ngan kaki kiri,sakit kat bahagian perut aku makin terok....
simptom2 yang aku alami:
1. sakit belah kiri
2.kaki kiri xley di gunakan
3. tak bley duduk secara normal (diri xpe,baring lagi 000k)
4. asyik nangis (huhuhu)

and hari kemuncaknya adalah ketika ceramah seks dan remaja..
adoiii!!!melepas..huhu
time tu aku da tak tahan sangat
aku try duduk cam bese tapi sakit makin menjadi-jadi..sakit..
kawan aku, Shiella panik bila aku da mula nangis..huhu
time tu diorang panggil aku Along dan Shiella as Angah
Angah dan juga sorang lagi 'adik'ku baby (wiya) papah aku ke pusat kesihatan kem..
sampai2 sana terus sebuah van di sediakan untuk hantar aku ke hospital berdekatan..
yang paling aku sedih, sampai jew kat Hospital Serting ley lak xde doctor..ish3!!!!
pe nak jadi laaa...
aku kena tunggu lam van..
time tu aku da tak tahan dan aku menangis semahu-mahunya lam van..
sakiiitttt sangat...
nurse kem gelabah macam pe daa..huhu!!!aku memang nakal..
di sebabkan keadaan ku yang semakin 'genting' tu, aku di kejarkan ke Pusat Kesihatan Bahau..
lam setengah jam gitu..
jauh tu...
sakit...
sampai2 jew,naseb bek doktor ada..
dan doktor yang rawat aku tu laki..
sample air kencing aku di ambil...
perut aku di check..
dan....
sorang HA yang juga HA di kem memberitahu doktor supaya memberi aku 5 injection kerana kedegilan ku menolak injection dari doctor kem..
hahahahaaha!!!!
dan....
aku di inject!!!!!!arghhhhhhh!!!
aku tak suka....
tapi tu ubat tahan sakit...
redha sudaa..
result sample air kencingku negative dari semua penyakit..
(siap puji air kencing aku bersih..hehehe~)
pada mulanya aku di syaki appendix tapi its NEGATIVE!!!!
syukur pada-MU...
dan di sebabkan bahagian kiri yang sakit,doktor takut ada jangkitan pada saluran kencing..
tapi juga NEGATIVE!!!
dan bila dia tanya bila mula sakit,aku cerita sal bola tampar dan juga kawad yang aku join..
huhu...
dapat tazkirah free..
aku kena ABDOMEN CRAMP!!!
dia bagi ubat...
tidakkkkkk!!!
aku kena g PK (pusat kesihatan Kem) setiap kali waktu makan ubat...
adoiii!!!
parah aku...
dan aku terpaksa jadi dak bek to make sure sakit aku hilang...
lam seminggu gak baru hilang..
(dapat MC seminggu)
tapi jalan aku masih terbatas..
syukur..
aku da boleh njoy macam sebelum tu...
thanks sangat kat Ngah, Baby, Farit dan kawan2 kompeni yang jaga aku..
terharu...
sayang korang...

tu la citer aku...
so...
kalo sakit jangan gatai tak nak makan ubat..
heheheehe!!!
walau pun aku....


ANTI UBAT!!!!!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...