Ahad, 7 Mac 2010

~bila seluruh UKM blackout...~

salam...
macam bese its time to share 'something' special..
jam 7.30 pagi,aku bukak mata dan tengok kipas masih berfungsi seperti biasa..
syukur...
aku dengan senyum bangun tido ingat nak sambung balik tapi aku terdengar bunyi esakan..
dekat jew kot..
suspen tol..
bila aku pandang tepi rupa2nya rumate aku tengah nangis..sempat gak aku pikir sal nangis..
erm...maybe ada masalah family kot..
tibe2 aku dok kat tempat lain..huhu!!!mimpi rupenye...aku tertido di kala aku berfikir..
bila aku bukak mata rumate ku da tak ade kat tepi..aiiii..tak kan maj0k kot..
bila dia masuk bilik aku tnaya nape nangis..rupe2nya kad bank ye hilang..ish2!!terkejut gak aku..ngan muka blur aku tengok jew dia..
baru aku teringat yang semalam ada orang wat announcement sal kad bank hilang..terus aku contact kawan aku..
dan kad bank berjaya di kesan.

~the end~


lepas bersiap2 lam setengah jam,aku ngan Qida dan Azni kuar..hajat di hati mahu ke Mid Valley..turun kat bus-stand Burhan,terkezut ana...ramai tol orang tunggu bas..huhu!!!kan blackout whole uKm..so,better kuar..
nek teksi jew..
sampai stesen komuter keadaan makin terok..adoiii!!!beratur sampai bawah..naseb bek 2 kaunter...
dan tren sampai...

lam tren lak...
lepas beberapa hari demam, batuk lak singgah..nak wat camne..ujian ni..
ngah syok2 berdiri tibe2 tekak geli semacam..tidakkkk!!!!!aku batuk ngan teroknya..dan orang pandang aku macam aku wat 'salah besar' lak..huhu!!
nak wat cmne,bukan aku mintak..then keadaan kembali normal..
haa..ada sorang mamat kat belakang aku..tak ley blah..da la time nak masuk tolak2 orang..da la aku kecik..kalo jatuh sape nak angkat???!!!nak smackdown jew rasenye!!aku pandang atas nak tengok tempat ley pegang..sekali kena tangan dia..ley lak tersengih2 cam kerang bucuk kat situ..amboi3!!!!
da tak ley nak alih tangan ko yang "gebu" tu jauh cikit..

sampai mid,terus round2 cari kasut,baju,seluar,mask,contact-lens dan barang2 personal len..
best gak jalan..
brunch kat KFC..minum ais..huhu!!cari pasal sangat..
pas Asar kami decide nak balik..huhu!!!dengan harapan,tak ramai lagi yang tunggu tren..
hampeh!!!!ramai sangat orang kat bawah..alamatnya terlepas stu tren..
tapi berbaloi c0z next tren agak kosong..ley duduk lagi..
baru nak tido,'irama' batuk ku bergema lagi..kali ni makin terok..malu sangat!!!!!semua orang pandang..Azni ley lak cakap aku tersedak.huhu!!aku batuk bagai nak pengsan..
dan yang sangat buat aku ter'effect' ada sorang mamat duduk ngadap aku..
time aku naik dia dok tido lena jew..pas aku batuk terus dia jaga dan tak tido2.hahaha!!!
ada guna gak aku batuk..
tapi...
aku tak suka gak..asyik pandang aku macam aku ngah wat lawak sarkas..dia ingat aku sengaja ke batuk2 tu..
eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeiiiiiiiii!!!!!!!!!!
geram aku..
macam aku ada utang ngan dia lak..
samapai kajang dia nak turun,sempat lak senyum sinis kat aku.amboi2!!!
nak aku cabut semua gigi tu gak nye!
dan tren terus bergerak ke UKM Bangi..huhu
nek bas dan sampai kolej..
letrik da ada balik...syukur Alhamdulillah...
tak la berpanas malam ni..
nice day..


macam2 jadi..
aku gelak,penat,lenguh,malu,lap0...semua laaa...
suka2!!!! =P

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...