Isnin, 29 Mac 2010

jelajah KL...

salam sumer..
kali ni aku nak kongsi pe yang jadi on last Saturday..
i have my totally enjoyable day.
pagi2 lagi Qida kejutkan aku (almaklum la tumpang tido bilik orang c0z my rumate g simulasi)..
lam kol 9 lebih2 aku, Qida, Kak Lina and Kak Shida get ready untuk g PWTC
ada Pesta Buku 2010
dengan menaiki kete kelisa milik kak Shida kami bertolak

before PWTC kami singgah kat Plaza Rah
amek kak Syaza merangkap super buddy Qida
then kami ke PWTC..
horey!!

sampai2 jew kamu sangat la teruja lagi happy..
ramai sangat orang kat situ..
kami mula berjalan-jalan..

dan di sini bermula laa citer..
sambil2 tunggu senior2 kami amek duit
aku and Qida decide nak round2 kat sekitar ATM..
banyak gerai2 buku..
tengah sy0k2 jalan datang la sorang hamba Allah
yang gtau namanya ISkandar
lalu kami di HERET ke booth 'beliau'
kami di 'ceramah' mengenai LINGUAPHONE
pemantapan BI
kami dengar jew la pe dia cakap...
dan yang paling aku tak ley terima bila dia tanya aku asal ne
aku dengan bangga cakap asal KELANTAN
dia boleh wat muka sinis!!!!
kurang ajar nye laki!!
ko ingat orang Kelantan kolot laa..
ish!!
aku terus wat muka tak puas hati
dia asyik tegur aku nape susah nak senyum
sakit hati aku
banyak cantik nak suruh aku senyum
pastu dia dok cakap berbaloi tak bayar banyak2 untuk belajar
memang la berbaloi tapi TIDAK untuk produk yang dia promote tu sebab aku BENCI orang pandang hina kat orang lain!!!
dia dok 'ayat2' supaya kami beli
begini katanya:
"tak mahal, RM 1988 jew cash.tapi kita tak suruh bayar cash. awak bayar RM 299 then tiap2 bulan bank in RM 110 selama 19 bulan. kan dapat JPA.."
banyak hensem muka...
ingat duit 2 tak habes2 kew..
bila aku and Qida cakap masa tak sesuai dia nak gak kami amek..
macam2 dok cakap..
awak ada package laa..
pe laa..
ley blah..
pas tulis nama as PENGUNJUNG n dapat pen terus kami pergi..
dan muka dia sangat laa tak bley blah..
ada kami kesah???!!!

dan untuk menghilangkan stress kami terus berjalan2 mencari buku2 dan novel
aku berjaya membeli 3 biji NOVEL, 2 majalah DARA dan dapat hadiah..
suke2...
tapi di sebabkan orang yang terlalu laa ramai terpaksa bergerak ke aras atas..
kat atas kami beli beg MOY yang dalamnya ada majalah APO? dan UJANG..
huhu...
penat sudaa..
lalu kami turun dan rileks kat depan bank...
tunggu senior2..

sedang asyik bergambar tibe2 aku nampak beg GEMPAK STARTZ!
oh tidak!!
kenapa aku ley ter'miss' booth komik 2..
kami bangkit dan dengan tenaga yang da di tahap amaran
kami cari gerai tu..
(before tu tanya dak2 yang da beli komik katne diorang beli)
dan we found it!!!
baru nak terjah booth tu kami terlebih dahulu di terjah oleh ratusan manusia
kami tersepit kat tengah2..da la aku kecik..
nak nafas pon semput..
arghhhh!!!
setelah gagal merempuh 'halangan' kami decide t0k keluar
selamatkan diri..

once kami sampai kat senior ada dak kecik datang
belek2 barang kami
comey sangat
baya baby Faiz g2..
perangai pon lebey kurang sama..
kami bergambar dan dia sangat fotogenik
then kami bertolak ke Titiwangsa untuk brunch
McD menjadi pilihan..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...