Selasa, 8 Februari 2011

hari lahirku..


8th February 2011

Tuesday

Salam…

First sekali saya nak ucapkan terima kasih yang teramat wa syukran kepada mama, adik2, adik angkatku emy, sayang saya, kawan-kawan dan sape2 laa yang wish birthday saya today…

Macam tak caya lak hari nie umur saya daa masuk 21 tahun. Huhu! Umur meningkat tak bermakna makin tua. Sebab saya sentiasa berjiwa muda. Maintain cute!

Sedang mencari-cari info untuk assignment saya terbaca satu entry kat blog sorang hamba Allah nie yang bercerita tentang hari lahir. Dalam tulisan beliau ada tulis yang bila sampai jew hari lahir kita atau orang sekeliling kita, ramai yang bercakap tentang hidup, kejayaan, pencapaian and also perancangan masa akan datang. Tapi amatlah jarang di kalangan kita yang bercakap mengenai MATI!

Sedangkan MATI itu adalah ketetapan-Nya. Sejak kita di dalam rahim ibu lagi Allah da tetapkan tarikh yang satu itu. Dan bila umur kita bertambah maksudnya selangkah lagi kita menghampiri KETETAPAN itu.

“Hukama pernah berkata, sesiapa yang tidak tahu untuk apa dia akan mati, maka dia tak layak untuk hidup!”

So..bila bertambah umur nie kita patut muhasabah diri kan.

Ya Tuhanku…moga Kau ampuni dosa2 ku, khilafku yang lalu. Moga hidup aku dan mereka di sekelilingku di rahmati-Mu dan di redhai dunia akhirat. Sesungguhnya aku bersyukur atas nikmat yang Kau kurniakan padaku dan nikmat hidup di muka bumi Mu ini.

Amin…

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...