Ahad, 26 Disember 2010

before kejadian itu..

Salam new sem,new mission n 0so new ‘nice’ schedule…

Huhu..sudah lama tidak menjenguk blog…

Almost 1 month and half habeskan masa kat rumah menjadi ‘ibu sementara’ kepada anak buah yang makin nakal, Faiz Aiman, aku kembali ke kampus untuk meneruskan perjuangan yang belum selesai ni (even aku tau ayat aku skema, ada aku kesah..lol!). berat hati nak tinggalkan rumah. Tambahan pulak adik2 aku still bercuti (mode:jeles!).

Bercakap soal cuti, banyak benda yang jadi lam cuti yang agak penting dalam hidup aku. Antaranya aku come up with a great conclusion according to my worse relationship problems. Even it’s bit hard for me to accept it, but it’s the best for him (sape orang yang aku maksudkan dia dan Allah yang tahu). Mungkin memang tak der jodoh aku dengan dia. Kan3!

Ok! First thing happened lam cuti hari tue is my dear habibi’s birthday on 21st November 2010. Kebetulan dia pun cuti dan aku baru balik dari Perak (one of my little cousins had his KHATAN ceremony!). pagi2 lagi aku kejutkan adik aku tok temankan aku g beli kek. Kebetulan abang long nak join sama, and he is the one who choose the cake. Mama ready with Nasi Kerabu kat rumah. Pas Zohor, dia sampai (naik moto sebab takut kete kotor…ish3!). Kitorang just borak2 ramai2 kat dapur sambil dia dengan muka happy citer sal permohonan untuk tukar tempat keje (aku xhappy~=.=’). Sambil2 tue aku bangun and surprised him with the cake and his respond was NOTHING! (hehe..maybe dia terkejut and say no word). Kat atas kek tue pon aku tak tulis nama dia tapi aku tulis sayang sebab kek tue untuk sumer. Sumer orang yang aku sayang laa…aku yang potong kek tue and makan. Bila mama kuar dia gitau yang dia segan sebab sebelum nie dia tak penah celebrate birthday dia. Pape pon, tue jew aku mampu wat dia happy. End~

On 3rd December 2010, setelah beberapa kali terpaksa cancel, akhirnya aku Berjaya membawa adik2 ( nurul and adik arif) men bowling. At first kitorang rancang men kat KB Mall tapi biasa la cuti, nak parking kete pon susah. Kami decided (not our decision actually) tok men kat Billion jew. Have a very nice day! Tapi aku pon pelik, aku enjoy ngan adik2 tapi dia senyap jew. Bila aku tanya dia keep said nothing! And the thing became worsen bila kitorang makan kat McD. Dia makin senyap and aku rasa bersalah sangat sebab takut dia penat or so on because of me. Bila dia start senyum sikit aku lega (walau still curious nak tau sebab). Sampai kat rumah as adik2 da turun, baru dia bukak mulut citer what had happened. Rupenye dia marah kat cashier kat tempat bowling. Patut laa dia tibe2 kuar and gtau g solat. Then kat Mcd, once again dia bengang ngan cashier yang wat keje sambil lewa. Memang lama kitorang tunggu turn and bila sampai turn kitorang terpaksa ulang order 3,4 kali. (tak sangka lak orang yang nampak ‘tenang’ like him ada HOT nye gak..huhu~). Aku sangat lega bila dia gtau the real story is. Anyway, so grateful to know him well.

K laa..ngantuk..tido jape k..

Salam!

…………………..enjoy da silence~…………………….

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...