Selasa, 2 Februari 2010

andai dapat ku undurkn putaran dunia

makin aku cuba lupakan kenangan hitam tu makin kuat benda tu melekat lam ingatan aku..da macam permanent da.aku takut.aku dibayangi dengan rasa bersalah dan rasa malu yang teramat sangat.tiap kali kenangan tu singgah aku akan cuba tepis dengan kenangan indah.tapi tak dapat.aku tak cukup kuat.aku takut.ia membuatkan aku makin takut dengan diri aku sendiri.dulu aku selalu mempersoalkan kenapa aku yang di pilih untuk menghadapi semua tu.sedangkan aku rasa aku tak mampu nak hadapinya.tapi mama aku cakap,Allah akan menguji hambanya megikut kemampuan hambaNya.dan tak akan menguji lebih dari yang kita mampu hadapi.dan aku bersyukur aku adalah orang yang terpilih untuk ujian yang amat berat itu.dan sekarang aku yakin aku adalah orang yang kuat walau hakikatnya aku sangat lemah tapi dugaan itu mengajar aku untuk jadi lebih tabah dan matang.kesannya tak mungkin pudar dan akan terus kekal sampai bila-bila.
Ya Allah,berikanlah aku kekuatan untuk menghadapi semua ujian ini...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...