Khamis, 27 Oktober 2011

Interaksi Forensik Penang part 1


Assalamualaikum w.b.t

Alhamdulillah termakbul jua hasrat nak wat interaksi Kelab Sains Forensik UKM yang grand lagi best! Saya dahulukan dengan ucapan tahniah kepada incik Jefri and anak buah..huhu!
Syukur atas nikmat dari-Nya…

So,details about the program is
Venue: USM and sekitar Pulau Pinang
Date: 21-23 October 2011

Haa..before that aku nak puji desasiswi kat USM sebab blok M04 Saujana is awesome and bilik yang aku dapat double great awesome! Toilet syokks lagi bersih tidaksepertidisiniyea.
Dari tingkap bilik aku diami (tingkat 7 laa katakan) aku ley nampak part of Bandar and laut, sea-view uols! And at night nampak lampu yang sangat cantik. So impressed!
pemandangan jam 7.30 pagi

Part 1 (Ice-breaking)

Bermula di dewan kuliah USM, kami memulakan sesi ice-breaking dengan bahagi into small group.  My group members are:

Group name: Westlife
v  Hanif (my lil buddy)
v  Kak Fady
v  Azni
v  Syikin
v  Elaine
v  Wong
v  Kak Ain
v  Rafha (aku lew tew)

Task 1 (A E I O U)
          
        “ ada sang ulat bulu dengan kaki seribu siapa jumpa kakiku…kakiku
Jikalau tak dapat terpaksa ku melompat dengan kaki seribu kurang satu…kurang satu..

Tugas kami yang pertama is perang dengan bom any other group together ngan huruf pe goin to replace huruf vocal. Sangat kelakar.. dan sangat sedih sebab my group adalah group kedua tersingkir. Huruf ‘O’ paling comey.. :O

Task 2 (tukar lirik)

Tugas ni agak mencabar sebab kami diberi satu lagu dan kami kena tukar whole lirik lagu tu dengan lirik sendiri yang berkait dengan BUAH! Nasib bek la my group sangat sporting and sambil gelak2 bagi idea kami Berjaya meng’compose’ lagu.
Lagu asal adalah Matahariku nyanyian Anges Monica

Pilihanku…
Terbuka sudah buah durian itu
Yang pernah ku jumpa dulu
Didusun Pak Abu
          Kini tak lagi menghantuiku
          Kutelah lupakanmu
          Epal jadi pengganti
*Berlambak sudah epal didalam peti
Tak tahu nak buat apa aku da buntu
Aku da bosan
Aku da boring
Kena cari yang lain
Tuhan tolonglah aku
          #Banyaknya pilihanku langsat ataupun duku
          Atau mungkinkah anggur
          Aku sudah tak tahu
@Beginilah nasib hidupku
Memikirkan tentang buahan
Akhirnya semua reject
Aku pilih BUAH DADU

Ulang *
Oooo..Oooo
Aku da buntu…
Buah dadu ku…

Best tak? Idea bersama yang sangat cool bagi aku laa.
So..berakhirlah malam pertama yang sangat syok!
Next is the 2nd part.

sekian~ 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...