Selasa, 25 Oktober 2011

adik oh adik~

assalamualaikum..


Lama menghilang tak bermakna blog kesayanganku nie akan jadik arwah..harap maklum~

memandangkan aku da hampir 2 bulan tak balik umah bukan sebab lari tapi study, so banyak laa benda jadik kat rumah yang seperti da dijangka mahupun diluar batas imaginasi aku.

owh!kenapa aku jadik bajet ala-ala seni tapi tak jadik sebab aku memang orang seni..MOTIP! +_+

back to story...semalam mama aku call,disebabkan aku merengek takder credit nak call beliau. Maka bermulalah gossip hangat antara mak dan anak yang panjang berjela lagi lupa credit berjalan.

its all about my youngest brother. Maybe sebab dia tahu yang dia jew perlu dimanjakan ase nak sekeh laju-laju macam-macam hal dia buat. sume wat darah tinggi mama aku naik dan aku tumpang stress! Kalo before this aku sangat baik hati lagi penyayang akan back-up dia but not for this time..macam-macam..

sume terbongkar bila biasiswa dia kena tahan. cikgu panggil my mom g skolah nak settle up secara baik sambil korek rahsia my lil brother. so, my mom diiringi my brother (Boy,17 tahun) pergi skola. my mom ingatkn dia tak kan dapat biasiswa sebab gaji ke ape..

rupanya...

1. masalah ponteng skolah. setiap hari ahad atau khamis mesti dia tak mau g skolah. ngantok la, penat la. korek2 rupanya dia ada masalah dengan cikgu bahasa melayu. memandangkan hari ahad and khamis ada 2 hours BM's period so dia tak mau g.
2. kurang ajar dengan cikgu. berkait dengan statement di atas maka adik aku selalu menjawab bukan jawab soklan pelajaran bila cikgu BM dia tanya pape. 
3. bawak anak ular sawa g skolah! haa..yang ni lagi aku ase nak cabut sume gigi adik aku letak atas kipas pusing laju2. entah mana dia jumpa bianatang tu pon aku tak tahu. yang aku dengar mama aku citer, mula2 satu kelas dia menjerit2 sebab bila dia bukak bekas ular tu kind of melompat sebab panas..kot. and bila cikgu bawak masuk bilik guru, satu bilik guru lak gegak gempita disulami jeritan takut sebab again terlepas. and yang wat cikgu adik aku bengang sebab adik aku wat muka tak bersalah sambil tangkap balik ular tu dengan tangan tanpa alas and campak luar pagar belakang skolah.

mama aku mesti ase segan sebab kami da 6 orang skolah, takde lak hal2 camni. and most of cikgu skolah tu kenal my mom sebab 3 of my brothers skolah kat situ. 

surprisingly, ada sorang ustaz yang kebetulan ada time mama bincang ngan cikgu disiplin and biasiswa is ustaz yang ngajor Bahasa Arab kelas adik aku. dengan yakin beliau gitau my mom yang my adik tak nakal sepanjang dia ngajar kelas tu and my adik behaving very well. WHAT???! 0_o

 pelik2...

tapi bila pikir balik cian gak adik aku yang sorang tu. maybe dia takde kawan nak borak kat umah as my mom keje till late evening and abang2 and kakak2 dia takde kat umah. time aku cuti hari tu aku tau cane. bila dia balik skolah dia akan citer macam2 kat aku sampai aku suruh diam..jahatnye aku! kalau aku marah cikit terus wat muka kecian dia.

adik2..nasib bek laa adik aku. 

hope pasni dia berubah and sume fix up back to normal.


he much taller than me! =,=
p/s:still love him,no matter what~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...