Jumaat, 6 Ogos 2010

bila tanggungjawab datang...

salam....

dugaan kadang2 datang untuk menguji keimanan kita.kalau kita kuat kita akan tenang jew hadapi semua tu tapi kalu kita lemah kita akan melatah dan mula membuat pertimbangan yang kurang waras..
dan aku percaya setiap dugaan tue ada hikmahnya dan orang2 yang di beri dugaan dan ujian tue adalah mereka yang terpilih termasuk aku...
sejak dua tiga menjak ni aku sangat sibuk menguruskan semua hal dari study yang tunggang langgang, persiapan boria untuk pesta konvo and also hal family aku...
kadang2 aku hilang pertimbangan, kadang2 aku goyah...mungkin aku tak cukup kuat.tapi, Tuhan akan menguji hambaNya mengikut kemampuan..(dalam kata lain, aku sebenarnye kuat...)
dalam kesibukan aku menyiapkan costume boria kolej, mama aku kat kampung masuk hospital. tapi aku tak dapat balik,aku tak dapat temankan mama bila mama perlukan aku..aku tak boleh jalankan kewajipan aku sebagai anak.sedangkan mama tak pernah abaikan kami adik beradik malahan kami di beri keutamaan dalam semua hal. dan mama selalu ketepikan kepentingan diri mama untuk kami. akus edih.bukan semua orang faham. aku nak balik tapi dalam masa yang sama tanggungjawab aku kat kolej aku kena habeskan dulu. aku tak nak orang label aku teruk, lari dari tanggungjawab..tapi..aku sedang ABAIKAN MAMA AKU!!!! ada sape2 yang faham????!!!
aku try my best...untuk belajar benda baru tapi aku terkapai2 tanpa ada tangan yang hulur dan cakap..."meh aku tolong ko"!!!!
yang ada hanya memandang aku lemas sambil gelakkan aku yang tak tahu 'berenang' dan kutuk aku "tak kan berenang pon tak tahu.."
aku bukan nak orang angkat aku setinggi langit tapi aku nak orang faham aku da try terbaik. kalo aku wat salah tolong ikhlas nasihat aku, bagi tunjuk ajar bukan cari mana silap aku dan sampai masa yang sesuai sembur semuanya depan orang len dengan harapan orang len akan tahu yang aku ni TEROK!!!

mungkin kawan2 yang baca entry ni akan terasa bila aku cakap macam nie.. aku tahu kalian sentiasa ada untuk aku... especially yang sudi dengar setiap masalah dan keluhan aku, yang bagi bahu tok aku nangis..
tapi...
ramai lagi yang tak faham dan pura2 tak faham...
penat!mau tido0!!!

mode: my happy ending!

miss labu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...