Ahad, 3 Januari 2010

betol tapi aku rasa salah..


~time mkn tghri td aku n kgkwn b'ckp sal isu org yg tbe2 berubah jd makin terok..one of my fren's fren ckp kat kgkwn yang dia berubah bersebab.n aku dengan yakin menyatakan yang tu hanya alasan sahaja.aku punya sbb knpa.
sumer orang punya masa silam masing2..xkira la indah ke,duka ke..janji sumer ada.so do i.aku melalui hidup yang sgt berliku.aku pernah hadapi saat 'kejatuhan' aku di mana sumer family aku sisihkan aku..time 2 sumer org xnk dengar alasan aku.sumer salahkn aku dengan apa yang terjadi.sedangkan hakikatnya aku mangsa keadaan semata.time 2 mama n adik beradik yang support aku kat blkg wlaupn kdg2 diorg xsggp nk hadapi 2.kdg2 mama akan marah2 aku n ungkit sumer benda 2..aku paham.time 2 mama aku sedih,terkejut n malu..mama tertekan.aku x pernah salahkn mama.kalau aku gunakan masa silam aku 2 untuk jdikn alasan untuk aku berubah jadi jahat,da lama aku jd perempuan x guna..tapi 2 bukan aku..2 bkn alasan tuk aku jd makin terok.kesilapan ajar aku tok knl diri aku yang sebenar dan berubah kearah kebaikan..bila keadaan da stabil,mama bagitahu aku supaya kisah silam aku 2 aku anggap macam mimpi ngeri.dan bagi aku,ia sangat ngeri lagi perit..kalo aku ceritakan pada kawan2 aku yakin ramai yang akan cakap 2 hanya rekaan dan alsan tok bela diri aku..tapi itu lah hakikatnya..hidup ni perlukan panduan.betul kata amy,aku xley bagi pendapat selagi aku xhadapi sendiri bnda tu..tapi realitinya aku pernah mengalaminya dan lagi pedih tok di coretkan..sekarang aku cuba kawal diri aku and kadang2 senyuman kat muka aku da cukup tuk tutup rasa hati aku..betol kata mama,kesilapan lalu 2 ajar kita jdi tabah.sekarang kalo aku ad masalah yang kecik aku ley handle wlaupn xsekuat mama tapi aku cuba..kadang2 aku menangis tapi xsumer benda kita ley share ngn org kan..erm..aku harap amy,emma n sol paham kenapa aku cakap aku xley terima org yg berubah jd terok dgn mengatakn mereka punya alasan.bagi aku,manusia sentiasa di beri peluang tok perbaiki diri..muhasabah diri dan ingt Tuhan..aku pon bisa jadi manusia yang berjaya kalo aku mahu...NO MORE EXCUSE...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...