Khamis, 3 Mei 2012

Redang 2012


Sambungan episod lepas...

MECAR' 12 stand for 'Mega Eksplorasi Cinta Alam Redang 2012' anjuran Sekretariat Rakan Muda UKM.







  

Penuh excited selamat sampai setelah lebih kurang 45 minit perjalanan dengan bot.
Alhamdulillah


Owh...ni my 1st picture berjaya ambek oleh seniorku.


Pagi tu agak ramai pengunjung dan pelancong yang datang untuk aktiviti air especially snorkeling and scuba diving.
Gambar kat atas tu jeti kecik, sebab main jeti memang crowded. 


Tengahari yang panas tapi nyaman. 


Ini group members saya yang sporting abes.
Me, Din, Amir, Paeh, K'izni, K'syerah, Wani and Marina.


Pulau kecik tu menggamit aku untuk snap picture.
Cantik


Haaa...ni la main jeti yang aku maksudkan. Time ni xde orang pon.
Bestnya dapat wat wedding photoshoot kat cni.
Romantik jew scenery nye..
(stop ur angan-angan plz!)



Snorkeling time and its awesome!
N also, time ni tak ramai lagi orang, seriously~


Pandangan jeti dari belah kanan.


Anak penyu. Three of them are our "adopted child". 
And one of them we named as Agar-agar
(how i miss u.....)
Teringat timenak lepaskan AA, aku almost cry sebab kena berpisah and i did kissed it and said
"my dear...do be strong,survive. I'll pray we'll meet again in future. I really hope so"
And si kecil tu aku lepaskan dengan berat hati.
Orang JTLM ada bagitahu yang anak penyu susah nak survive sebab ada ikan jerung and kena kipas enjin bot (pukul bot!). Dalam seribu pon susah nak jumpa yang akan survive till adult.
Sebab tu aku lagi sedih! =.=


Yang ni pulak, penyu yang remaja. Umur baru setahun. 
DOB: 4 April 2011
Owh..penyu akan dikira matang ketika apabila mencapai usia 25-30 (lebih kurang laaa~).



Aku try snap gambar bulan mengambang, tapi not really clear.
Time ni aku tidur kat tempat lepaskan anak penyu.
Mode jiwang


The next day, in the morning...
Gotong royong bersih pantai.


Rain is coming.


Nampak hujan dari pulau berdekatan.


Enjoy the scenery and really appreciate, Alhamdulillah coz Allah did give me the chance to see and feel His great ciptaan.
Subhanallah

And its raining of barakah

wallahua'llam.

2 ulasan:

  1. I simply adore the beach and am planning a holiday again to Redang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. huhu!me too.really hope for second holiday at redang.

      Padam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...