Ahad, 14 Ogos 2011

ramadhan 2

Puasa

Edisi: cObaan~

Salam ramadhan semua….

(*pasan ada orang baca entry…=P)

Alhamdulillah.. harini da masuk separuh (15hari) kita menjalankan ibadah puasa. Semoga apa yang kita kerjakan dan lalukan diterima Allah S.W.T..insyaallah,amin…

Semalam tengok bulan penuh, cantek…

Pagi yang indah harini. Bangun sahur then tunggu solat Subuh. Dengan azam nak kuruskan balik badan yang makin berisi, aku melakukan senaman ringan (*iaitu lompat2 dalam umah secara perlahan). Sambil2 tue basuh baju (mesin yang tolong basuhkan).

About 7.15 a.m, aku pon dengan gigihnye jemur laa kain2, baju2 dan sewaktu dengannya. Dah cantek tersusun kain aku jemur terasa gerimis pagi menimpa wajahku (gtew~). Dan makin rancak… Terpaku dengan cObaan, aku cepat2 senyum. Huhu!

Kenapa?

Sebab, senyum adalah salah satu senjata menyejukkan hati yang marah. So, aku senyum dan tarik nafas dalam sambil biarkan gerimis tue menyapa muka aku. And it worked! Seriously aku rasa sangat relief and ase enjoy.

Aku pon angkat balik kain2 yang sudah terjemur and hanging kat hanger, lalu jemur kat beranda belakang umah (berbumbung). Selesai hang baju2, ujan stop!

Astaghfirullahala’zim…

Subhanallah…

Sabar kan separuh dari iman. Dan Allah sentiasa bersama dengan orang yang sabar.

Wallahua’llam..

RA: senyum…


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...