Rabu, 22 September 2010

cerite rayer saya...

Satu hari di hari raya…~ (10 September 2010)

Assalamualaikum…

Penat tapi sangat syoks. Itu ayat yang paling sesuai untuk aku menggambarkan suasana hari raya aidilfitri aku tahun nie. Macam2 aku lalui; ada yang happy ada yang sedih ada yang wat aku tol2 terharu.

::Ok lets start dari preparation nak raya::

Aku sampai umah 8haribulan jam 9 malam. Penat memang tak terkira. Apa tak nye kalo 12 jam lebey dalam bas. Jalan jam..penat tapi excited sangat sebab nak balik raya kat umah. Esok harinye, sehari sebelum raya, aku tolong mama aku wat last preparation. Wat kueh raya ala kadar sebab yang len mama aku da settlekan…then takbir bergema menandakan esoknye confirm raya~

::pagi raya::

Boy, adik aku kejutkan aku bangun pagi raya. Terus kitorang hidangkan kueh raya, wat air and pape yang patut. Bersiap di pagi raya dan bersalam dengan mama dan adik2 aku. Terharu sangat sebab rase bersyukur aku still ada diorang. Sayang mama dan adik2 sangat2. Then balik semayang raya (aku missed lagi tahun nie) pegi kubur arwah nenek dan adik then ziarah kubur arwah abah kat kampong Kenor. Cepat jew masa berlalu. Da 8 tahun kami tak beraya dengan abah. Dan kali kedua beraya tanpa abah angkat kitorang. Selalu arwah datang bawak kueh raya then bagi kami duet raya. Singgah beraya kat umah at0k (jap jew sebab tak nak terserempak ngan pihak tertentu, nanti kuar gossip..muehehehee~).

::Tengahari raya::

Tido0 kepenatan sementara adik2 laki g solat jumaat..

::petang raya::

Kol 3.30 p.m aku menculik adik pompuan aku (nurul a.k.a makcik Fatimah) g beraya umah kekasih hatiku, Khairul. Selalu beliau yang datang umah time raya. Tahun nie giliran aku ke rumah beliau. Naseb bek jalan tak jam. Sesampai kat umah beliau aku di sambut seisi keluarga beliau termasuk atok and nenek beliau. Terharu lak..kebetulan cousin2 beliau jue baru sampai then aku femes tibe2 bila sumer tanya beliau which one makwe KHAIRUL ANWAR. Segan tapi kena cover slumber sebab takut nanti makin nervous. Best sangat dapat jumpa beliau. Da 2 bulan tak bersua. Borak2 then beliau ajak amek buah duku kat belakang umah. Beliau panjat, aku yang kutip dari bawah. Abang beliau asyik mengusik aku (mentang2 awek dia jauh di Melaka sana kan). Nak balik rasa berat lak sebab keluarga beliau sangat baek dan sporting. Macam2 point diorang kuarkan tok sakat kami. Syok sangat. Dan aku rasa raya tahun nie memang best..

Aku jatuh cinta kali ke (ntah ape kali da) 2 dengan Mohamad Khairul Anwar Saari. Tengok beliau panjat pokok, berpeluh, membebel dari atas pokok sebab aku tak tahu nak sambut buah then dengan berat hati lepaskan aku balik. Moga jodoh aku dan beliau berkekalan. Memang aku sayang beliau… totally in love with him!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...